Bereken uw BMR

BMR of Basic Metabolic Rate

"Je dagelijkse energie behoefte"

Bereken uw BMR
Uw geslacht:
jaar
cm
kg

De bovenstaande calculator berekent je energiebehoefte aan de hand van je vetvrije massa. Vetvrije massa kan je het beste opmeten met een huidplooimeter. De digitale vetmeters zijn niet zo accuraat als een handmatige huidplooimeting, maar ze geven toch al een goede indicatie.

Je kan je vetpercentage ook vrij accuraat berekenen met onze online calculator die uitgaat van de formule van Harris en Benedict.

Om je energiebehoefte te kunnen bepalen is het belangrijk dat je de onderstaande tabel even goed doorleest en in het formulier aanvinkt wat het meest op jouw van toepassing is.

Wil je afslanken, eet dan 20% à 30% minder caloriën dan de berekening. Dan heb je een uitganspunt voor de eerste maand. Na deze maand kan je aan de hand van de resultaten bepalen of je nog verder omlaag moet of de huidige calorie-inname handhaven.

Als je 1 of 2 maaltijden vervangt door een voedingsshake van Herbalife, zal je al aardig in de buurt komen van de caloriebehoefte om af te slanken. Bovendien zorgt de Herbalifevoeding er voor dat er geen nutritionele tekorten ontstaan. In tegendeel: ze worden optimaal aangevuld!

Wil je spiermassa aankomen? Dat kan ook. Dan ga je het huidige voedingspatroon behouden (of verfijnen als het uit balans is) en aanvullen met Herbalifevoeding.

Vraag een 3 dagen probeerpakket aan om te testen of onze oplossingen jou kunnen helpen.

Formule van Harris en Benedict:

Voor mannen: 66 + ( 13.7 * G ) + ( 5.0 * H ) - ( 6.8 * L ) in kcal
Voor vrouwen: 655 + ( 9.6 * G ) + ( 1.85 * H ) - ( 4.7 * L ) in kcal

Waarbij G = Lichaamsgewicht, H = lichaamslengte, L = leeftijd in jaren.

Dagelijkse activiteitenEnergieverbruik per uur in calorieën
slapen, liggen 60 kcal
zitten 70 kcal
staan 85 kcal
lopen, wandelen 175 kcal
autorijden 85 kcal
fietsen (woon-werk en boodschappen) 250 kcal
huishoudelijk werk 200 kcal
middelzwaar werk (verpleging, postbode, productie) 250 kcal
zwaar werk (bouw, loodspersoneel) 300 kcal
SportactiviteitenEnergieverbruik per uur in calorieën
stevig wandelen 250 kcal
joggen, loopband wandelen met helling 6-7 km/h 450 kcal
hardlopen 650 kcal
zwemmen 350 kcal
skeeleren, skaten 450 kcal
step aerobic, tae bo 700 kcal
squash 800 kcal
krachttraining 400 kcal
tennis 400 kcal
spinning 850 kcal
cardio fitness 600 kcal
basketbal 500 kcal
bbb*, callanetics, shape-up 350 kcal
fietsen flink tempo 350 kcal

*benen, buik, billen training

Activiteit Arbeidstoeslag
Werk en Sport
Zittend werk(kantoor-, computerwerk), geen training + 25%
Zittend werk met lichte training + 35%
Zittend werk met zware training + 55%
Gemiddelde lichamelijke arbeid(veel lopen, lichte klusjes), lichte training + 60%
Gemiddelde lichamelijke arbeid, met zware training + 80%
Zware lichamelijke arbeid, met zware training/duursport + 90%
Deel dit artikel