Gezondheid

Syndicate content

Een maand zonder alcohol of langer ...

Een maand zonder alcoholische dranken biedt heel wat voordelen

Een aperitiefje, een glas wijn bij het avondeten, een slaapmutsje, een pint onder vrienden of een proost op goed nieuws. Alcohol maakt deel uit van onze samenleving. Toch kan alcohol meer kwaad dan goed doen en allerlei gezondheidsproblemen in de hand werken zoals verslaving, leverziekten en zelfs kanker.

Fit en Slank

Een hormonale onbalans kan onze gezondheid, gemoedstoestand en levenskwaliteit flink beïnvloeden. Onze hormonen zijn signaalstoffen in ons lichaam. Ze reguleren je stemming, energie, gewicht, lichaamstemperatuur en vele andere aspecten met betrekking tot onze gezondheid.

Suiker: het witte vergif

suiker: het witte vergifTerwijl de hele wereld geobsedeerd is over de gevaren van tabak en alcohol, maakt het hoofd van de Amsterdamse gezondheidszorg, Paul van der Velpen, zich meer zorgen over een veel grotere en alomtegenwoordige bedreiging van de gezondheid, namelijk suiker.

Is gezonde voeding werkelijk duurder?

Men klaagt er vaak over dat gezonde (verse) voeding zo duur is. Waardoor men de neiging heeft om meer voor bewerkte voeding te kiezen in de veronderstelling dat die ook goedkoper is.

Maar wat bedoelt men met "goedkoper"? Betaald men dan graag voor toegevoegde vetten en suiker? Of voor een gebrek aan voedingsvezels? En welke prijs betaal je dan in verhouding tot de voedingswaarde?

5 tips om snel een maaltijd te bereiden

Susan Bowerman,  voedingsdeskundige van Herbalife, legt in deze video uit waarom je beter zelf kookt. Een belangrijke reden om zelf te koken is dat je weet wat er in zit. Plan het boodschappen doen goed in, zodat je de tijd kan nemen om goed je producten uit te kiezen. Ik geef je alvast enkele snelle, eenvoudige tips mee, waarmee je een verrassend lekkere, maar ook voedzame maaltijd snel kan bereiden. 

4 redenen waarom je beter gezond kan ontbijten

Herbalife voedingsdeskundige, Susan Bowerman praat over de belangrijkste maaltijd van de dag. De meeste mensen slaan lunch of diner niet over, maar ze slaan vaak wel het ontbijt over. Het ontbijt overslaan kan invloed hebben op gewichtscontrole, voeding, energie niveaus en zelfs uw houding. Het ontbijt overslaan leidt tot verhoogde honger niveaus die er voor zorgen dat men zich overgeeft aan ongezonde voedingsmiddelen tijdens de lunch.

Kleine veranderingen, een groot verschil: probeer Herbalife

kleine veranderingen, een groot verschil: probeer HerbalifeMet een gezonde eet- en leefstijl hou je je energiebalans onder controle. Gezond eten betekent niet automatisch minder eten en je favoriete recepten van het menu schrappen. Kleine aanpassingen in de receptuur kunnen het verschil maken. Wie volhoudt, zal niet alleen ondervinden dat vele kleintjes een groot maken maar ook dat alle beetjes helpen. Dat is ook waar voor het luik beweging.

Adviseren en motiveren tot gezonder eetgedrag

Health professionals die mensen begeleiden naar een gezonder en meer evenwichtig eetpatroon moeten niet alleen beschikken over voldoende inhoudelijke kennis rond voeding. Zij moeten deze kennis ook kunnen vertalen naar een haalbaar en verstaanbaar voedingsadvies. Verder is enige ervaring met motivationele en gedragsveranderingstechnieken gewenst om de klant te begeleiden in het proces van gedragsverandering. Welke is de meest aangewezen weg richting gezonde eet- en leefgewoonten?

Advies geven

Op jonge leeftijd dement

overgewicht en dementieHet komt meer en meer voor dat men reeds op dertigjarige leeftijd dement wordt. Overgewicht, gebrek aan sport en beweging, verkeerde voedingsgewoonten liggen aan de basis van dit probleem. Als we niet snel ingrijpen, wordt dit een ware epidemie...

Lees verder

Tips om de inname aan zware metalen te beperken

• Hou het stof in huis onder controle. - Veeg je voeten voor je binnenkomt. Gebruik bij voorkeur matten in rubber of kunststof en reinig ze regelmatig met water. Klop matten van niet-waterbestendige materialen regelmatig buiten uit. - Neem stof zoveel mogelijk af met een vochtige doek en reinig de vloer met een natte dweil. - Gebruik een stofzuiger met een HEPA-filter of een goede cycloonfilter. Een klassieke stofzuiger vangt de grote (zichtbare) stofdeeltjes op, maar blaast fijn stof gewoon weer door de filter de kamer in.